Dré en Pierre als vanouds samen in actie

Op donderdag 15 september hebben Dré Vliegen (l.) en Pierre van Dinther (r.) wederom zitting genomen naast elkaar in de commissievergadering. 12 jaar geleden hebben zij elkaar leren kennen in de commissie samenleving. Na in de tussentijd zich ook als raadslid nuttig gemaakt te hebben voor Voerendaal zaten ze nu weer op hun oude vertrouwde plekje naast elkaar. Inclusief commentaar.

© Sebastiaan

Als commissieleden samenleving mochten zij zich nu buigen over de Open Club Klimmen. Het grootste project van Voerendaal sinds de Tweede Wereldoorlog. In 2017 heeft de Raad ingestemd met de Open Club. De enige stem die ontbrak, was die van toenmalig raadslid Dré Vliegen. De rest van de raad stemde in met het toenmalig budget van onder de 10 miljoen euro.

Wat hebben ze voor een commentaar gegeven?

Nou. Viel best wel mee. Maar … iedereen die Pierre van Dinther kent, weet dat hij een mening heeft. Die hij altijd graag op zijn eigen wijze uit. Gelukkig kon wethouder Ruud Braun er best om lachen. Alhoewel zelfs hij uiteindelijk het antwoord schuldig wilde blijven.

En aan het eind van de vergadering stemde beide heren in dat het raadsvoorstel Open Club rijp was voor beraadslaging in de gemeenteraad. Die overigens vijf minuten na de commissievergadering startte. Maar daarover later meer.

Dank aan Dré en Pierre
VVD Voerendaal dankt deze heren die zich al meer dan een decennium kritisch (!!) inzetten voor een mooier en beter Voerendaal.